Pozdrowienia dla wlasciciela czarnej OI kombii KR 84.. zaparkowanej na parkingu galerii krakowskiej dzis kolo 19.30.
Pod napisem Octavia, bylo logo z imieniem Dominik.
Witam i mam pytanie :czu w VAGu można zmienić temperaturę kiedy zaczynają grzać świece? Kiedy jest -2 świece grzeją ale powyżej zera jest problem kontrolka od świec zapala się na 2 sekundy ,gaśnie i słychać tyknięcie przekaźnika , czy jest opcja żeby ustawić temperaturę poniżej 10*?
Nie jestem pewien na 100% ale chyba mam problem z ciśnieniem w garach robiłem pomiar i okazało się zaje...e niskie, świece nówki a paliwo leję na orlenie
Jeszcze jedno rano jak odpalam to ledwo kręci aż alarm popiskuje badałem aku jest w dobrej formie ma niecały rok może to wina rozrusznika , może przy sprawdzaniu kompresji za słabo zakręcił i wyszedł taki słaby wynik ?
Jeszcze jedno rano jak odpalam to ledwo kręci aż alarm popiskuje badałem aku jest w dobrej formie ma niecały rok może to wina rozrusznika , może przy sprawdzaniu kompresji za słabo zakręcił i wyszedł taki słaby wynik ?
Dokładnie tak może być. Im krótszy czas sprężania w cylindrze tym wyższe ciśnienie i wyższa temp. sprężonego gazu, a tym samym łatwiej o zapłon. Przy wolnych obrotach słabiej też jest rozpylone paliwo w cylindrze.
Długie kręcenie też nie jest dobre dla rozrusznika. Wyciera tulejki przez co robi się czasami zwarcie na wirniku i pobiera duży prąd, szybciej wycierają się szczotki dodatkowo obciążone przewodzonym prądem, rozgrzewa się wirnik i stojan, może się wytapiać lakier izolujący uzwojenia co ma wpływ na moc i pobór prądu.... itp, itd
Rozrusznik jak jest zwalony (wirnik, stojan, szczotki, tulejki itp.) może brac duży prąd i alarm Ci przez to piszczy bo nie ma prądu o takich parametrach jakie wymaga.
Zeby diesel dobrze palił w zimie muszą być spełnione 3 warunki:
- czyste filtry
- dobry rozrusznik i aku
- dobre świece żarowe
Jak mamy te warunki spełnione a silnik jest w ogólnie dobrym stanie to nie ma siły żeby nie palił zimą nawet przy mrozach rzedu 25'C - czyli przy granicy wytrącania się parafiny.
kompresja to podstawa ale niestety przy super kompresji na mrozie ( po nocy ) bez świec dizelek raczej nie odpali dlatego jedno i drugie jest ważne a z tego co pisze maczupikczu 01 to wszystko niby ma ok więc skłaniam się w kompresje . maczupikczu 01 pisał że ma problem z kręceniem rozrusznika pewnie przytarte tuleje i dlatego rozrusznik wolno kręci
ja jednak tez mam problem z porannym paleniem :roll:
poniżej 10 stopni po staniu 8godz. w garażu strasznie zakopci i pali jakby na 3 cylindry... silnik trzęsie i telepie tak około 5s i wtedy pracuje normalnie.. następne odpalanie jest na dotyk.
akumulator wymieniany tydzień temu na Centra Futura 77ah
świece wymieniane rok temu (miernikiem sprawdzane, wszystkie sprawne)
filtr paliwa wymieniany 3miesiące temu
rozrząd przy 90tyś km - aktualnie 140tys km
kąt wtrysku ustawiany też pół roku temu
może zadam głupie pytanie ale jak sprawdzałeś swiece ? bo ja miałem kiedyś taki miks że dopiero jak sprawdziłem świece omomierzem to okazało się że jedna ma lekko inny opór po wymianie tej swiecy wszystko było ok
Hej dołączę się do tematu. Bo mam problem z kontrolką podgrzania świec, która nie chce zgasnąć po odpaleniu silnika. I mryga cały czas podczas jazdy.Miał ktoś taki problem ??
Komentarz